תביעה לדמי אבטלה

איך מגישים תביעת דמי אבטלה

שתפו את הטופס!

"דמי אבטלה הם תשלום המושלם לתושב מטעם ממשלת המדינה בה הוא מתגורר ומטרתו להבטיח לו הכנסה בזמן התקופה בה הוא מובטל מעבודה". מדי שנה עשרות ואף מאות אלפי ישראלים מפוטרים ומתפטרים ממקום עבודתם ורובם מתקשים ומתעכבים עם הגשת תביעה לדמי אבטלה ובדיקת זכאותם. במאמר הבא נציג בפניכם את השלבים השונים בהגשת התביעה.

השלבים בהגשת תבעיה לדמי אבטלה:

  1. רישום בלשכה: השלב הראשון שעליכם לעשות הוא לגשת מיד לאחר הפסקת העבודה ללשכת התעסוקה (שימו לב לאיזה לשכה אתם שייכים על פי מקום המגורים שלכם). ברישום ללשכה תציינו את התחומים בהם אתם מעוניינים למצוא עבודה ויהיה עליכם להתייצב מדי שבוע בלשכה, אלא אם כן נאמר אחרת.
  2. הגשת תביעה: עליכם למלא טופס "תביעה לקבלת דמי אבטלה". בהגשתכם טופס זה, יש לצרף אישור מהמעסיק על התקופה בה הועסקתם בחברתו ועל השכר שהרווחתם בתקופה הנ"ל. מומלץ להכין מראש תלושי שכר של השנה וחצי האחרונים.
  3. בדיקת תנאים: עליכם לברר את התנאים והדרישות לזכאות לדמי אבטלה. כך למשל, אדם שהתפטר מרצונו יהיה זכאי לקבל דמי אבטלה רק לאחר שלושה חודשים ללא עבודה. מספר ימי הזכאות לדמי אבטלה משתנה מגיל לגיל.

מחפשים מידע נוסף? אתר האינטרנט All-Forms מכיל בתוכו מידע וטפסים שונים שיש להגיש למוסדות.